Klokrokje…

De postbode is hier een graag geziene mens… Niet dat ik hem ooit al in het echt ontmoette maar het is vaak “feest” als hij langs is geweest. Ik koop vaak kleertjes online maar ook andere prullen zoals stof. 
Gisteren kreeg ik een pakje van “Lovely Labels” met mijn eigen Liesellove-labeltjes! Ikke blij!!! Vanaf nu krijgen mijn eigen gemaakte spulletjes zo een labeltje… 

*Fier* 
De labeltjes gaven mij onmiddellijk ook ‘goesting’ om een rokje te maken. Ik volgde de instructies van Mme Zsazsa omtrent het klokrokje maar haar patroon kon ik niet gebruiken. Dit om de eenvoudige reden dat ik een rokje voor kleine ukkepuk wou maken. Want zeg nu zelf een rokje van twee jaar maken voor een ongeboren spruit is er wat over… 
Ik nam ongeveer de afmetingen over van een bestaand rokje dat ik hier heb liggen in maat 80 en ging aan de slag. Wanneer ik een echt patroon had kunnen gebruiken was het allicht beter geslaagd maar ik ben best tevreden! 

Ik heb wel enkele keren moeten tornen… De tailleband wou namelijk niet echt meewerken waardoor ik in eerste instantie een gefronst rokje kreeg. Gefronst op een manier die niet toonbaar is voor het publiek… Ik vernauwde de tailleband en dat bleek uiteindelijk de oplossing voor mijn probleem. 
Ik gebruikte onderaan de rok een blauwe bias en had schrik dat dit mijn rokje zou verpesten maar ik ben echt wel tevreden. Na mijn eerste ervaring met bias die een beetje traumatiserend was, ging het nu behoorlijk vlot. Een gevorderd naaister zal haar bedenkingen hebben maar wederom: ikke content! 
De elastiek in de tailleband steken was poepsimpel. (Toch eens iets dat vlot gaat…) 
En natuurlijk… het labeltje… het Liesellove-labeltje… Dit kon niet ontbreken… 🙂 
Een aan-foto is natuurlijk nog niet mogelijk wegens ukkepuk-nog-in-de-buik… Ik ben erg benieuwd als het effectief gaat passen… Voor de zekerheid liet ik het gaatje waar je de elastiek door moet steken, open, zodat ik deze eventueel nog aanpassen kan… Maar ik hoop dus heel erg dat dochterlief mijn eerste kledingstuk zal kunnen dragen…  U hoort het wel… 😉 
Bias: Veritas 
3 thoughts on “Klokrokje…

  1. Das een héél mooi rokje alsook de labeltjes zijn heel erg leuk!

    En idd het rokje nog niet hélemaal afwerken is een heel strak plan, een rekker is snel verkleint he!

Leave a Reply

