Een eigen label bedenken…

Recent werd op facebook de groep “Sew-be-mommies” opgericht. Een naaigroepje voor mama’s en hun kleintjes! Ook van andere naaigroepen op facebook ben ik lid. Regelmatig zie ik de vraag verschijnen: “Waar maken jullie je labels?” 
Er zijn ongelooflijk veel mogelijkheden op het world wide web… Je hebt labels die heel eenvoudig zijn (zoals de mijne) maar je kan ook echt een eigen ontwerp krijgen! Een eigen ontwerp dat volgt bij mij ook nog wel een keertje… Maar voor nu ben ik al blij met mijn labeltjes van Lovely Labels. Ik probeer later nog wat linkjes naar label-maak-ideetjes toe te voegen! 
Maar, natuurlijk, voor je een eigen label kan laten maken, moet je een labelnaam hebben. En in veel gevallen is die labelnaam ook de blognaam… 
Maar hoe begin je daar nu aan? 
Enkele weken geleden stond ik ook voor dit vraagstuk. Soms ben je creatief genoeg en bedenk je in enkele seconden een eigen labelnaam… Vaak gaat het echter anders of is de labelnaam toch niet zo origineel wegens al bezet! (Ga dus altijd op google even na als je naam al bestaat of niet.) 
Een eigen label/blognaam moet een beetje omschrijven waarvoor je staat. In mijn geval is Liesellove de verwijzing naar mezelf *duh* en love werd er aan toegevoegd omdat mijn blog gaat over alles waar ik van houd of een passie voor voel. Liesellove ook als labelnaam omdat de passie voor naaien er nu toch wel inzit… 
Ik kwam op Liesellove door wat te brainstormen op papier en wat rond te snuffelen op internet. Zo vind je via google heel veel pagina’s die tips hebben omtrent het bedenken van een goede naam. Verder bestaan er ook de zogezegde generators die ofwel geheel automatisch voorstellen doen ofwel op basis van woorden die je zelf invoert een voorstel doen. 
Enkele van die site’s vind je hier: 

Eén ding is zeker: kies pas een naam als je onmiddellijk de klik voelt… 
Liesellove… 🙂 
One thought on “Een eigen label bedenken…

  1. Hoikes,

    Mag ik even reclame maken voor mijn site
    http://www.ukkepukenco.be.
    Ik ontwerp geboortekaartjes enz, maar ook kledijlabels. Ik laat ze produceren in hong kong. Ze zijn van zeer goede kwaliteit.

    Bekijk zeker de pagina “Labels” op de site, daar ziet u al een aantal labels die ik heb mogen ontwerpen voor een leuke groep enthousiaste naaisters!

    Alvast bedankt om een bezoekje te brengen aan de site.

    http://www.ukkepukenco.be

    groetjes
    lesley

Leave a Reply

