Gevecht met het vlinderdeken…

De afgelopen dagen waren druk, heel druk! Bovendien waren ze lekker warm… Fijn maar mijn zwangere buik en revaliderende enkel houden meer van de herfsttemperaturen…
Vandaag werd het machinetje terug in gang gezet na enkele naailoze dagen! Op het programma stond het vlinderdeken uit het boek “Stof voor durf-het-zelvers.” In de naailes had ik al het patroon uit getekend. Het was handig geweest als in het boek duidelijk beschreven staat wat je allemaal nodig hebt, want dat moet je zelf uitzoeken… 
Vol goede moet startte ik maar natuurlijk, ik hield geen rekening met het motief van de stof… Bijgevolg had ik eerst omgekeerde spookjes… 😉 Toen dat in orde was pluisde ik de werkbeschrijving uit. Ook hier niet helemaal tevreden over… Ook hier bijgevolg fouten en tornwerk…
Maar uiteindelijk kwam het goed… Behalve de elastiek… Daar heb ik een fout gemaakt en dat had ik pas door als hij helemaal klaar was… Maar dat vind ik nu niet zo erg! 
Stof: De Strik – Ledeberg
9 thoughts on “Gevecht met het vlinderdeken…

  1. Ik ga vandaag beginnen aan het vlinderdeken. Vind het ook allesbehalve duidelijk…Alleen al het patroon overtekenen vond ik al moeilijk..Moest er ergens een foto staan van hoe de patroondelen eruit zien zou het al erg handig zijn…Voor alle duidelijkheid; Patroon moet 1 keer helemaal worden overgetekend eh? Van boven tot onder dus..Want met al die stippenlijntjes ertussen zou ne mens beginnen te twijfelen.. Groetjes.

Leave a Reply

