Advies nodig!

De naaikriebels slaan weer toe. Het zonnehoedje is nog niet af en ik vind het best ok dat ik maar af en toe kan naaien. Tenslotte ben ik veel bezig met ons wonder en daar geniet ik erg van! Maar toch… Die naaikriebels… 😉 
Om het mijzelf enerzijds wat makkelijker te maken en anderzijds mijn naaiskills uit te breiden wil ik wat voetjes kopen voor op het machinetje. Mijn vraag aan jullie: wat heb je zeker nodig? Welke goeie ervaringen hebben jullie? 
M.a.w. ik wil graag jullie advies…
Alvast bedankt
Lies
🙂
7 thoughts on “Advies nodig!

  1. Zeker nodig: een blinderitsvoetje (dient ook als paspelvoetje)en een tweelingnaald

    Heel veel andere voetjes nog niet gebruikt, maar ik heb ook een overlock voor alle zigzagwerk :).

  2. Ohhhh allereerst van harte gefeliciteerd!!! Je kleine ukkepuk is geboren op mijn eerste dag van mijn blogpauze en ik lees nu maar pas heel je blogs! Wat een mooi kindje, wat een creativiteit hebben jullie gestoken in de doopsuikers en prachtige geboortekaartje, vooral heel fijn samen zo creatief zijn!! Die wekelijkse update vind ik heel leuk, ik ga er geen enkele missen denk ik (ofwel met vertraging :-)).
    Wat de naaimachien betreft, ik gebruik vooral het ritsvoetje, het blinderitsvoetje en een gewoon voetje, de andere haal ik bijna nooit uit. Ik heb ook wel een doorschijnend plastiek voetje omdat ik fantastiesteken stikken en dat gebruik ik ook vaak. Veel succes met de combinatie kindje/naaien, stilletjes aan je weg vinden, lukt je vast en zeker!

  3. Hier veel gebruikt: gewoon voetje, ritsvoetje, blinderitsvoetje, knoopsgatvoetje en knopenaanzetvoetje.
    Ik heb ook een rolzoomvoet (voor gewone machine, hier geen overlock, NOG niet) en een overlockvoet, maar die twee laatste, daar kan ik echt nog geen weg mee. Al vaak geprobeerd en al even vaak opnieuw aan de kant gelegd wegens echt geen mooi resultaat…

  4. Geen nieuwe dingen te melden: ritsvoetje, blinde ritsvoetje en borduurvoetje gebruik ik vaak (overlockvoetje nooit meer sinds de overlock) en dan nog mijn knopenvoet uiteraard (die kan ik niet meer missen, wat een gemak!
    Ik heb ook nog een blinde zoom voetje, wel makkelijk, maar dat zou ik nu precies niet speciaal kopen.
    Bij mijn 'feestmodel' van mijn naaimachine zaten er zo'n 10-tal voetjes bij, vandaar de ruime keuze 😉

  5. Idd een blinderitsoetje is onmisbaar,evenals een gewoon ritsvoetje.
    En als je veel met tricot gaat werken in de toekomst is een boventransport voetje een echte aanrader ! 🙂
    Geniet van jullie spruitje

Leave a Reply

