Zonnehoedje…

Vandaag lukte het mij om de naaimachine boven te halen! De stof voor het zonnehoedje lag al sinds vorige week geknipt klaar. Alles ging behoorlijk vlot, zo vlot dat ik bij het tweede hoedje te snel aan het werk ging en dan toch weer fouten maakte! 
Zo heb ik de naden niet mooi op elkaar gestikt en fronst de stof op aan een van de naden wegens te weinig gespeld. Bij het stof knippen had ik ook geen rekening gehouden met het motief. Dat is nog eens iets waar ik op moet oefenen. De binnenkant, volledig in oranje stof is veel beter gelukt maar die kant ging ik niet gebruiken…
Het model kon vanavond het hoedje passen, maar wat blijkt: het is veel te groot! Ik nam nochtans het patroon voor baby’s. Deze zomer zal het niet meer passen, denk ik, en volgend jaar zal het te klein zijn…
Het model was trouwens niet bijzonder gewillig om te passen en te poseren. 😉
P.s.: de woorden van de week komen er later aan deze week…
9 thoughts on “Zonnehoedje…

  1. Leuk hoedje! Ik denk dat je het volgend jaar wel zal kunnen gebruiken hoor. Zo spectaculair snel groeien babyhoofdjes niet denk ik…

  2. Ik maakte vorig jaar een hoedje van het middelste patroon en dit was voor een kindje van 1,5. Toen was het te groot. Nu dit jaar draagt hij het terug en is het een beetje te klein, maar hij draagt het met eel plezier.

  3. ik maakte er al verschillende en de maten vallen inderdaad groot uit! dit weekend maakte ik er een voor een baby van 3 maanden en tekende het babymaatje overal 1cm kleiner en het past perfect. Het oorspronkelijke babyformaat is eerder geschikt vanaf een maand of 5 denk ik, natuurlijk afhankelijk van de hoofdomtrek van de baby in kwestie.

    Mijn zoontje van 2 jaar en 9 maanden draagt nu pas het peutermaatje en het spant nog niet.
    Dus als je de komende weken nog de tijd vindt om een nieuw te maken, misschien dat centimetertje er af doen, of zelfs iets meer, gezien Axelle nog geen maandje oud is!

    Je hebt in ieder geval al een prachtige stoffencombinatie gebruikt!

    P.S.: heb ik trouwens al gezegd dat ik jullie hele concept van het geboortekaartje + doopsuikers ZALIG vind??? 🙂

  4. zo jammer dat t te groot is want ze staat er nochtans beeldig mee!
    Ik heb t zonnehoedje ook gemaakt en hoofdomtrek eerst opgemeten. De dreumes-versie is ook nog iets te groot voor mijn dochtertje. Ik heb spijt dat ik er geen lintjes aan gemaakt heb.
    Je hebt toch geen naadwaarde extra getekend want die zit inbegrepen in het patroon?
    Ik heb ook wel beetje gevloekt met een aantal zichtbare foutjes 😀

  5. heel mooi resultaat.
    Ik heb dat modelletje hier ook gemaakt voor mijn twee spruiten (3,5 en bijna 2) en zij dragen allebei het kleuterformaat. de jongste hier heeft een iets groter hoofd dan de normale 2-jarige, en dus maakte ik twee kleuterversies. Die passen hier perfect…
    En ik denk inderdaad ook dat het volgend jaar toch wel zal passen voor Axelle: je ziet dat er nog veel ruimte is, dus dat zal wel lukken…

Leave a Reply

