Een kleedje…

Het lukt steeds beter om af en toe tijd te maken om te naaien. Axelle raakt behoorlijk gestructureerd en heeft niet meer zoveel last! Ze groeit ook als kool…

En daarom werd het tijd om een kleedje te maken. Een testkleedje weliswaar met stofjes waarvan ik nog heel wat heb liggen. Grote fouten en rampen zijn zo gepermitteerd…

De testversie is zeker draagbaar, met hier en daar een schoonheidsfoutje! Het meest vloekte ik op de zoom van het kleedje! Eerst had ik een bult in het kleedje dus tornen maar… Na wat uitleg op de facebookgroep sew-be-mommies kon ik terug verder: strijken en spelden! 

Het is nog niet perfect maar daarvoor moet ik denk ik het patroon met juiste naadwaarden overnemen! 😉

Verder ging ik iets te nonchalant om met mijn kam snaps maar volgens mij valt dat niet echt op en vergat ik weeral eens mijn label… Dus voegde ik het achteraf toe… Moet ik echt eens leren onthouden!

Edit: aan-foto 🙂

Stof: kabouterstof: modes4u.com, polkadots: De Strik, Ledeberg
Patroon: De Droomfabriek, maat 68!
16 thoughts on “Een kleedje…

  1. Ik maakte dit weekend hetzelfde jurkje, maar sukkelde enorm met de voering die te breed was. Ik kreeg het niet netjes aan elkaar 😦 Ik knipte het dan wat in, maar dan lukte het ook niet echt goed. Dus gevolg: voering hangt er losjes in…
    Enige tips voor me? 🙂

  2. Als het al een tip kan zijn ik knipte de voering exact hetzelfde als de buitenstof. En ik legde bij het uitknippen het uitgeknipte eerste deel op de voeringstof en dus niet enkel het patroon. 🙂

Leave a Reply

