Mijn beste vriendin…

Mijn beste vriendin…
Vlot
Altijd klaar staand
Instant happiness 
Maar ze is niet langer vlot en altijd daar…
Ze liet me in de steek…
Frustratie
Verdriet
Wat moet ik zonder jouw, mijn liefste naaimachien? 
Volgens mij is het over and out met haar… Wat wil je, een goedkope versie. Maar ik was er blij mee. We zullen maar eens informeren wat er aan te doen is. 
Maar voor het geval dat ze echt dood is… Welke machine raden jullie mij aan die prijs/kwaliteit ok is? En waar halen jullie je machine? Ik dacht aan Mertens Mercerie. 
Liefs van een verdrietige vrouw…
14 thoughts on “Mijn beste vriendin…

  1. Ik had ook een goedkoop modelleke, Singer uit de Krefel, maar toen ik de naaimicrobe helemaal te pakken kreeg, heb ik een Husqvarna Tribute 140c gekocht. Anders zijn een echte Singer of een Pfaff ook aanraders, naar het schijnt. bij Bernina betaal je toch wel een stukje meer alleen maar omdat er Bernina op staat.
    Hopelijk heb je snel een nieuw machien!

  2. Ik had eerst een Ikea machientje, na lang sparen vervangen door een Pfaff Ambition 1.0. Die heb ik bij Van Rooy in Mechelen gehaald. Heel content van! 🙂 Kost wel wat, maar ik naai ook wel veel
    Je kan in de meeste winkels wel testen wat jou het beste ligt

  3. Onlangs ook moeten afscheid nemen, ook helemaal niet in de planning in gecalculeerd… Ik kocht toen een Brother innovis-55 en ben er tot nu toe wel heel tevreden van! Wel soms nog steeds verbaasd hoeveel meer die nu eigenlijk wel kan dan mijn oude singer. 🙂

  4. Ik heb mijn machine ook gekocht bij Van Rooy in Mechelen: veel keuze en je mag alles uitproberen. Maar misschien is dat voor jou wat ver?
    Ik heb een Bernina330 en ben daar SUPERtevreden van, maar hij is inderdaad wel duur. Ik heb ook al heel veel goeds gehoord over die Pfaff Ambition en de Brother Innovis!

  5. Ik ben gestart op mijn moeders machien (30-jarige Pfaff) maar kocht al snel een nieuwe omdat 'm geen weg kon met tricot. Ik wou opnieuw een Pfaff, maar de winkel bij ons verkoopt enkel Bernina en Janome. Ik kocht een Janome (volgens de verkoper even goed, kost véél minder en kan evenveel) die hier praktisch dagelijks draait en waar ik zeer tevreden van ben. Ik zou gaan voor een machine van een winkel die niet te ver van bij jou is; horen wat zij je aanraden en waar je terecht kunt met je vragen/problemen/herstellingen.

  6. Hier ook een Janome en ben er heel tevreden mee. Ik heb de elektronische versie en bij ons op de les hebben ze daar de mechanische versie van.

    Hopelijk vind je vlug een nieuwe beste vriendin!

  7. Een husqvarna. Ik zou ook zeker eens in Nederland gaan kijken. Via de computer is dat goed te doen. En altijd korting bedingen!!! Ik hoor vaak van collega's lesvolgers naaien dat de 1 wel korting heeft gekregen en de ander niet bij dezelfde winkel. Wie niet waagt wie niet wint en nee heb je ja kun je krijgen. Succes. Maar misschien is die toch nog te repareren. Want je hebt er toch een band mee.
    Liana

  8. Hier goede ervaringen van Mertens uit Melle. Kocht er een Juki overlock.De naailessen die erbij horen vond ik superhandig.
    Omdat ik naai op een zeer goedkope Brother die eigenlijk van de dochter is, ben ik ook eens gaan informeren voor een deftigere naaimachine. Ik zou eens langsgaan in de winkel. Denk op voorhand al eens goed na wat je wil van je machine en welk budget je wil spenderen. Met die info helpen ze je daar zeker verder.

  9. Ambition 1.0 van Pfaff. Ik heb ook aan iedereen raad gevraagd en op blogs gekeken.
    Hij kost inderdaad wel wat, maar het is zo'n handige machine!
    Vraag eens raad in de winkel. Als je uitlegt hoeveel je naait en wat allemaal zullen ze je wel helpen 🙂 veel plezier met het uitzoeken… De oude zal snel vergeten zijn, neem het van mij aan 🙂

Leave a Reply

