Dorothy Day Tripper Bag

Een bejubeld patroon, the dorothy day tripper bag, konden we niet anders dan uitproberen. Met o.a. haar ging ik eerder in de week aan de slag. 
Nadat ik mijn stof kocht ontdekte ik dat ik haar zwaar na-aapte. Mijn excuse aan An, dat was helemaal niet de bedoeling, en zeggen dat ik u nog om raad vroeg over de hoeveelheid stof… Laten we het er op houden dat Petit Pan zalige tasjesstoffen heeft… 😉
Ondanks alle positieve reacties hebben we zwaar gevloekt. Vooral de Inches deden ons de das om. Als iemand dus weet waar ik een lintmeter, lat en zoommaatje in inches kan kopen, laat het mij dan alsjeblieft weten… 😉
Verder was het wat zoeken naar de juiste vlieseline en we hebben ze niet gevonden… Mijn tas zakt een beetje in, zoals te zien op de foto’s maar hij doet perfect dienst als handtas. De volgende, ja de volgende (want ik ben zot van deze tas), zal met twee laagjes vlieseline bestreken worden… 
Genoeg gezeverd… Foto’s. 
En vanaf nu neem ik mij voor om enkel nog mooie foto’s overdag te maken bij het perfecte licht… 😉
Stof: Petit Pan – De Stoffenkamer
Rits & vlieseline: Veritas
17 thoughts on “Dorothy Day Tripper Bag

  1. Dan ben ik toch niet de enige met dat probleem. Heel de dag hard je best doen om alles rond te hebben en dan 's avonds eindelijk die foto's eens nemen en dan trekken ze op niks. Misschien toch overdag maar eens tijd maken…

  2. Hele mooie tas! Ik heb ook al enkele tassen met 'inches' gemaakt en heb op mijn smartphone van Bosch een gratis app gevonden (voor professionele klussers 😉 ) die inches en cm snel omzet. Een aanrader!

  3. heel sjik seg!!! Enja, die foto's 's avonds, herkenbaar probleem 😀
    Ik ben altijd te ongeduldig om te wachten en wil er dan direct over bloggen 😉

  4. Mooi! Ik kocht ooit in de Veritas een lintmeter met aan de ene kant cm en aan de andere kant inches, heel gemakkelijk. Een lat inches heb ik niet, meestal leg ik dan die lintmeter er eens naast en zo weet ik hoeveel ik nodig heb.

  5. De lintmeter in het 'naaikoffertje' van ikea heeft ook inches erop staan.
    Ik heb de mijne verstevigd aan de bodem met S520 en de rest met H630 dacht ik, zo wat zachtere wattinevulling precies… Werkt prima..
    Als je hem even wil zien, kijk dan op mijn blogpost 'bezige bij'.
    Liefs
    Skunkamamsie

  6. Alles nauwgezet omrekenen is de boodschap. Veel werk, maar het loont. Bij de stoffenkamer heb ik al eens Decovil light gekocht. Stevige vlieseline, ideaal om tassen te verstevigen. Voor de pennenzakken die ik maakte net iets te dik. Wel redelijk prijzig.

Leave a Reply

