Over stofjes, potlodenrollen en kleedjes…

Maandagmorgen… Triiiiiinnngggg… De bel
Goeie vriend de postbode voor de deur
Mijn hart maakt een sprongetje…
Zou het? Is het? 
… 


Levering van modes4u.com. En ondanks een bericht op facebook, waarin ik hoorde dat veel mensen douanekosten moeten betalen, betaal ik er geen! Pakje is gecontroleerd (want het is open.) Maar doordat ik net genoeg bestel voor gratis verzendkosten (65€) en dus ook niet meer, heb ik altijd geluk! 
Maandagmorgen maakte ik nog snel even een potlodenrol, voor onder de kerstboom. Eigenwijs als ik ben, volgde ik geen tutorial. Het is met een boerderij-stofje dat ik op het stoffenspektakel kocht. Mijn metekindje wou daar eigenlijk een hemdje van, maar dat zag mama niet geheel zitten! Vandaar deze leuke tussenoplossing! Voor het hemdje ga ik trouwens in Februari op workshop bij deze madam! Tijd genoeg om nog een passend stofje te vinden! 
Maandagmiddag, nadat de Japanse stofjes, een wasbeurt hadden gekregen, kon ik het niet laten om een kleedje te maken voor Axelle! Ik verkleinde een bestaand patroon tot maat 74 en ging aan de slag. Aangezien ik fan ben van a-lijntjes was deze in no time klaar. Het patroon nam meer tijd in beslag dan het naaien zelf. 
De foto’s konden pas vandaag getrokken worden, want op het moment van passen merkte ik dat Axelle behoorlijk wat koorts had en zich niet lekker voelde. Deze morgen voelde zij zich beter dus profiteerde mama er snel van om foto’s te maken. Helaas is de lichtinval niet echt goed met dit mottig weer… 

Het kleedje is nog net ietsje te groot, maar zo hebben we het graag. Een 68 zou nu perfect zijn, maar binnen een week kan ze het dan niet meer dragen… 
En niet te vergeten: fijne feesten! 
Liefs,
Lies 
15 thoughts on “Over stofjes, potlodenrollen en kleedjes…

  1. Volgens mij gaat het ook om geluk met die douanekosten…
    Stofjes heb ik nog niet besteld (nog niet gedurfd 😉 ), maar mijn vriend had onlangs lp's van Metallica besteld en zij hadden prijs, €33 douanekosten… Dat maakt hun lp's meteen een stuk duurder!
    Prachtig kleedje trouwens, de potloodrol zal ook wel in de smaak vallen.
    Groetjes

  2. Leuk dat je zoveel geluk had met de douane ! Ik had daar meestal pech mee, en bestel voorlopig niet meer in het buitenland. Axelle is echt een plaatje met dat schattige kleedje ! Wat is ze al een flinke meid geworden ! Mooi stofje voor de potlodenrol ! Je metekindje zal er wel heel blij mee zijn.

  3. Dat pandastofje heb ik hier ook en heb er een rokje van gemaakt! Je kleedje is in elk geval zeer geslaagd! Ook mijn beste wensen voor het nieuwe jaar en een zalige Kerst!

Leave a Reply

