Vaders hebben makkelijk praten…

1 januari 2014: nieuwjaar, Axelle zes maand oud, laatste dag thuis…
`
Een hele dag door heb ik zitten janken. Ik vond het idee niet meer altijd bij haar te zijn onbevattelijk en erg pijnlijk. U denkt het allicht ook: zwakkelingenij, part 3! Vaders hebben dan ook makkelijk praten. Niet dat zij hun kind niet graag zien maar euhum… Als vrouw is er, door de zwangerschap en de bevalling (denk ik), een natuurlijke en zeer sterke band. Vaders bouwen de band met hun kind op (excuseer als ik bepaalde mannen met mijn gedachten zou kwetsen). Moeders moeten echter hun sterke band afbouwen. 

En ook al weet ik dat, dit goed is… Het deed verdomd veel pijn! Maar waar een dagje janken al niet goed voor is: deze morgen ging ik met een positief gevoel werken. Wel beetje een eerste schooldag gevoel, want en 11 maanden geleden en een volledig nieuwe afdeling met nieuwe collega’s. 
De stap is genomen, de zwakkelingenijgevoelens zijn alweer aan het afzakken en toen ik thuis kwam heb ik heerlijk genoten van mijn ukkie. Een ukkie die vandaag niet veel sliep en na het spelen naar dromenland vertrok! 

Zwakkelingenij, part 3, to be continued ! 😉

P.s.: de give-away loopt nog tot dit weekend. Daarna ga ik nadenken over welke voorstellen winnen! En dat het niet makkelijk wordt, dat is nu al duidelijk… Meedoen kan nog steeds hier!

19 thoughts on “Vaders hebben makkelijk praten…

  1. Zo herkenbaar wat je schrijft. Maar het gaat echt beter. Weet je dat je op den duur ook echt kan genieten om te gaan werken, niet te veel natuurlijk. Een goed evenwicht vinden tussen je werk en gezin, dat is ons goed voornemen voor 2014 hé?

  2. We kennen het allemaal. Niemand kent je kleintje zo goed en weet zo goed wat ze nodig heeft als jij. Daarom denk je dat het allemaal maar slechter kan maar je gaat zien dat het voor haar ook leuk gaat zijn. Ik ben graag bij mijn kindjes thuis maar ik moet zeggen dat ik toch ook graag onder de 'volwassenen' ben zo nu en dan… Succes!

  3. Zo erg! Ik voel het nog alsof het gisteren was… De ogen uit mijn kop… zo hard heb ik gehuild! Maar idd het went en dat nieuwe leven met job en kind is toch ook wel bevredigend!
    Maar dan komen er weer andere moeilijke momenten en zo zullen Zwakkelingenij part 8, 13, 27… ook nog wel volgen! 🙂
    Maar allessinds ik wens je veel succes!!

  4. Ik zie er ook tegenop… 10 februari is het zover, dus nog even genieten… Het zal ook een dagje huilen worden ook al is het al de tweede keer 😉 Het went dus niet… Hihi

  5. Komt allemaal goed en weet dat het voor de mama's meestal veel erger is als voor de kleintjes! Ikzelf ben 2 maal op 9weken na de bevalling terug moeten gaan werken, vooral de 2de keer was wel fysiek een pak zwaarder, nu ja de 1ste ging toen gewoon mee naar de crèche waar ik toen nog werkte.
    >Foto's blijven geweldig!

  6. 't Kind groeit gelijk kool 😉 en ik had er dus totaal geen nood aan 😉 maar ben natuurlijk bezig met andere prof. uitdagingen mss daardoor 😉 maar kijk de start is achter de rug en het valt wel mee 🙂 nog meer plezier om naar huis te komen nu 🙂

Leave a Reply

