5666215 8563 … Part 2!

Bij haar zag ik recent een bericht verschijnen waarvan ik dacht: “Ik erger mij daar ook dood aan.” De verificatiecode’s als je op een blog reageert. Controle of je geen robot bent. Nou, ik ben geen robot en typ die dingen toch niet altijd even juist. Soms is het zo erg dat ik uiteindelijk maar niet reageer! 
Aangezien zij haar ergernis uitte, wil ik graag volgen. Zet dat ding uit… Maar niet zonder enige vorm van beveiliging want anders krijg je spam. Ook dat heb ik al aan de lijve ondervonden… 
Reacties modereren, heet dat. Je verkrijgt dat door de instellingen op je blog gelijk te stellen met de instellingen op bovenstaande foto. (Ik koos er wel voor om iedereen de kans te geven te reageren.) En die verificatiecode zet je gewoon uit! 
Niet langer ergernis omdat je steeds die code mis hebt en foute reactie’s die kan je weigeren en zelfs aangeven als spam! 
De gebruikte foto’s zijn van haar blog. 
30 thoughts on “5666215 8563 … Part 2!

  1. Mja, je hebt gelijk, want vooral op smartphone marcheert dat controledungg vaak niet goed (bij mij, één venster blokkeert dan enz) maar reacties modereren ergert mij ook een beetje, alsof mijn reactie eerst goedgekeurd moet worden. En ik zie graag meteen mijn reactie terug in de lijst… Er is dus nog geen goei oplossing zeker?

  2. Je kunt het vaak ook zo instellen dat je alleen de eerste keer at iemand reageert het goed moet keuren, daarna “vertrouw” je de reageerder en hoef je dat niet steeds elke keer meer te doen. Werkt op mijn blog in elk geval prima, al scheelt het denk ik ook dat ik met wordpress werk, die haalt er zelf al redelijk wat spam tussen uit.

  3. Ik ben het volledig met je eens. En zoooooooveel nummers is volgens mij sowieso niet nodig om SPAM te vermijden. Ik heb zelfs de moderatie niet aanstaan en heb eigenlijk op 13 maanden tijd nog maar 1 keer een Russische SPAM reactie gekregen… Valt dus best wel mee, zou ik zeggen.

  4. wat ben ik opgelucht dat ik niet de enige ben die zich daaraan ergert!
    ik moet toegeven dat ik dat nog nooit gebruikt heb op mijn eigen blog (zowel de codes als het modereren) en op die 2 jaar tijd maar een of twee keertjes een bericht heb gekregen waarvan ik dacht: dit is spam…hout vasthouden zeker?

  5. Ik was al blij dat het tegenwoordig cijfers zijn i.p.v. letters, veel beter leesbaar. 😉
    Ik kreeg op twee jaar bloggen nog maar twee of drie spamberichten, dus dat valt wel mee.

  6. Ik heb er ook een kuthekel aan! Staat al lang uit bij mezelf, want idd, ik reageer minder vaak op blogs waarvan ik weet dat ik die code moet invullen..
    Ik sta zelfs niet op reacties modereren, en heb nog geen enkel spambericht doorgekregen. Wel een aantal die automatisch in de spamafdeling terecht kwamen, maar nog geen enkele die online is gekomen. *hout vasthouden*

  7. Ik snap het, het is soms lastig. Maar wat zeker ook een hulp is: het deeltje cijfers of letters op het gefotografeerde stuk hoef je helemaal niet te typen! En dat is meestal toch het lastigste deel, de gedrukte getalletjes zijn een makkie. Die 723 uit je voorbeeld mag je negeren dus.

  8. ja, ik zette dat in het begin uit, maar met de overgang naar de nieuwe blogger stond dat blijkbaar stiekem weer terug aan. Onlangs ook weer uitgezet. Zo vervelend. Van spam nog geen last gehad…

  9. Jep allemaal uitzetten, zoooo irritant! En modereren: ook een gedoe lijkt mij. Ik krijg regelmatig spam, maar allemaal netjes in de spambox dus het verschijnt niet op je blog, dan is het toch ook niet erg?

  10. spamreacties kwamen er ook hier de laatste tijd heel veel bij, toen stelde ik reacties modereren in voor berichten ouder dan 14 dagen, en het viel terug mee. Tot ook de spam ook hier weer binnen raakte, dus verlaagt naar 7 dagen (die meeste mensen die willen reageren doen dit echt wel binnen de 7 dagen) … we zullen zien … anders wordt het hier ook volledig modereren 😉

  11. 'Gelukkig' heb ik dat probleem (nog?) niet door het gebrek aan lezers haha (boehoe). en zoals fototojevandaag zegt, met WordPress scheelt het een boel.
    Idd soms is het gewoon niet te ontcijferen!

  12. ik doe dat al jaren zo en heel af en toe krijg ik spam binnen. Maar die filter ik er vervolgens mooi uit. Want ik heb ook echt een hekel aan die code, al is het tegenwoordig met de rijen getallen al iets leesbaarder en maak ik niet meer zoveel fouten. Vaak echter reageer ik gewoon maar niet als ik merk dat ik de code moet invullen…

  13. Voila, ik heb het nu ook zo ingesteld, op 14 dagen… we zullen zien want ik kreeg toch al enkele keren spam binnen en ik had die verificatie nog niet zo lang uitgezet…

  14. amai, ik voel mij altijd zo dom als ik maar opnieuw en opnieuw moet blijven tikken en inderdaad soms denk je dan “foert, dan niet” Ik gebruik het zelf ook niet en ook nog mar een keer of 3 SPAM berichten gehad, maar ja hoe drukker je blog is, hoe frequenter het voorvalt mss

  15. Heel leuk dat ik hier kan lezen hoe je het moet uitzetten. Wat houdt die 'soms' in dan? Je krijgt dan 1 keer om de 14 dagen een mailtje met alle reacties? Of begrijp ik het verkeerd?

  16. Als je soms doet (heb ik net aangepast trouwens) dan kan je een tijdsbestek geven vanaf wanneer dat je reacties moet modereren. Bij mij staat hij nu op moderen bij reacties die gegeven worden op berichten ouder dan 14 dagen. De nieuwe berichten moeten dus geen goedkeuring krijgen bij reacties die onmiddellijk gegeven worden. Snap je wat ik bedoel?

  17. Bij mij viel dat dus echt niet mee toen ik de woordverificatie een tijd geleden uitzette. Letterlijk binnen de 5 minuten had ik weer spam. Soms wel 10 spamberichten op een dag. Werd er gek van, dus heb ik de verificatie maar weer aangezet.

    Nu ga ik het eens zoals jou proberen Lies! Heb het net aangepast! Thx

  18. ziezo,
    bij mij ook uit vanaf nu!
    Ik had dat enkel opstaan om de spam tegen te gaan, omdat ik niet wist hoe het anders moest.
    Ik heb het nu geprobeerd zoals je hierboven beschrijft, met het modereren… Afwachten nu en hopen dat die vervelde spam wegblijft…
    Dank je wel voor de tips!

  19. Heel herkenbaar! Regelmatig heb ik een comment geplaatst, maar geef ik het doordat het zo onduidelijk is gewoon op.

    Laten we hopen dat iedereen je tip gaat opvolgen.

  20. Leuk om te zien dat er zoveel reactie opkomt; nu zijn het weer woorden ipv cijfers. Ik ga de tip van de 'soms' ook eens bekijken.
    Groetjes Sofie

Leave a Reply

