De losse steken!

De losse steken, een nieuw naaicafé. Georganiseerd door een lieve collega en enkele van haar vriendinnen. Afgelopen vrijdag, eerste bijeenkomst en ik werd uitgenodigd. 
Een half uur voor vertrek had ik geen idee wat ik wou gaan doen. Iets voor Axelle? Nee… want volgende week (KCW) staat volledig in het teken van haar. Iets voor mezelf dan maar? Eigenlijk best nodig, als ik mijn goede voornemens voor 2014 niet al in januari de mist wil laten ingaan. 
Madame Zsa Zsa boodt de oplossing: een simpel A-lijnrokje. Op goed geluk koos ik maat 42, de zwangerschapskilo’s in gedachten houdend…  Patroon overtekenen, knippen en dan op zoek naar stof in mijn kast. 
Het zal u misschien verbazen maar het was nog een ware stressbedoening. Aan stofjes geen gebrek maar stofjes waarvan ik en voldoende stof heb en geen voering voor nodig heb, dat was gelijk niet al te simpel. 
Waarom geen voering? Awel, gewoon geen zin in en de voorraad voering is uitgeput! Uiteindelijk vond ik ergens onderaan een passend stofje, ideaal voor de lente/zomer.  
Iets na starttijd was ik aanwezig! En toevallig had mijn collega voor hetzelfde patroon gekozen. Weliswaar een maat kleiner. Al een geluk want uiteindelijk bleek dat ik ook maar een 40 nodig heb! 
Na een hele avond knippen, stikken, spelden, tateren, brownies eten en het tornmesje in zijn bakkie laten, toverden we beiden een rokje van onder ons machine! Uit schrik dat ie toch te klein zou zijn, durfde ik hem niet te passen. 
Maar ik kan ondertussen vertellen dat ie past! Mijn man trok aanfoto’s maar ik post ze niet want zelfs eigenhandig en helemaal alleen lukken mijn foto’s beter… Wel enkele foto’s zonder model… 😉 
Wie goed kijkt ziet dat het motief van de stof niet perfect loopt maar die stond gelijk wat “scheef” op de stof. Verder had ik te weinig stof om de print mooi te laten doorlopen, maar ik lig daar alvast niet wakker van Binnenin een klein belegje en de rits die is blind maar werd gemaakt met een gewone rits! 
En nu wachten op het mooie weer… 
20 thoughts on “De losse steken!

  1. Een schoontje! En de scheve print valt niet op als je het aan hebt, daar ben ik zeker van.
    Ik wilde eerst ook niet geloven dat ik een 42 i.pv. een 44 mocht knippen. Heb het eerste rokje dus serieus moeten bijwerken. Intussen maak ik ze ook wat korter dan voorgeschreven, en ik ben nochtans niet zo klein.

  2. Leuk stofje en rokje! Hier ligt al een dik jaar een zsa zsa rok (met voering en blinde rits) te wachten om smaller te maken. Tja, ik had dus ook een 40 en geen 42… Nu nog de moed vinden om dat eindelijk te verstellen!

  3. Wat leuk dat naaiclubje!!! En die naam, origineel! Van jouw rokje krijgt ik instantie lentekriebels! We mogen ons zelf zo nu en dan toch ook eens verwennen met een zelfgemaakt stuk, toch? 🙂

  4. Wat een leuk rokje heb je gemaakt. Hoef je niet te wachten met dragen tot het voorjaar hoor, leuk truitje/vestje en mooie laarzen aan kom je een héél eind 😀

    Ik krijg gelijk zin om ook even een rokje uit te kiezen in combi met wat er in de kast ligt aan stofjes natuurlijk, want dat komt niet altijd overeen 😀

    Groetjes, Collie

Leave a Reply

