Kid’s Clothes Week

Dag twee van KCW! En jawel we hebben weer een uurtje genaaid. Alleen werd een eenvoudig project erg moeilijk door slaapgebrek. Ook al mag ik niet klagen, deze nacht was kleine uk om 4u30 wakker. (En mama ging maar om 12 uur slapen…) 
Je zou denken, tijd genoeg om te naaien… Maar bij de eerste versie (met rits) ging ik compleet de mist in. Uit frustratie en vermoeidheid graaide ik de blauwe polkadotstof uit de stoffenbak en knipte een eenvoudig A-lijntje. 
Een bewuste keuze, dat stofje… Ik wou namelijk mijn Silhouette Cameo gaan uittesten met oranje flockfolie. Wanneer je een nieuw apparaat in gebruik neemt, dan lees je meestal de handleiding. Lies doet daar niet aan mee…
Gevolg: verspilling van flockfolie en de oranje volledig verpest… Maar uiteindelijk begon ik dat ding toch een beetje door te hebben…
Sorry voor de slechte fotokwaliteit. Op het einde van KCW volgen betere foto’s! Verder vraag ik mij af als er mensen zijn die tips hebben voor het gebruik van de Silhouette Cameo of moet ik echt die handleiding helemaal gaan doornemen? 😉

14 thoughts on “Kid’s Clothes Week

  1. Ik heb geen cameo en dus geen tips, maar eens je het doorhebt, mag je gerust de uitleg online zetten. Als ik er dan een koop, dan hoef ik zelf de handleiding niet volledig door te nemen. 🙂 Mooi kleedje trouwens!

  2. mijn cameo komt er binnenkort ook aan 🙂 Als ik dit hier zo zie ga ik toch maar eerst de handleiding grondig doornemen 😉 (ben normaal ook geen handleiding mens …. )

  3. Beste snijplottertip met flockfolie: je afbeelding in spiegelbeeld snijden en enkel de flock folie, niet door de plastic. De overtollige flockfolie kan dan verwijderen. In het begin wou ik ook door de hele folie snijden, maar deze manier is veel handiger. Zeker wanneer je letters hebt die op dezelfde afstand van elkaar moeten blijven.

  4. Hmm, de handleiding lezen lijkt me wel slim! Ik snij altijd rechtsreeks vanuit illustrator. Dat vind ik het handigste.. Geen gedoe met instellingen enzo.. Gewoon het juiste mes erop en klaar! Ik heb nog een oude versie van de Cameo, de Silhouette. Misschien eerst wat oefenen met goedkoop papier? Zonde van je flockfolie! Veel succes nog! Als je er eenmaal mee vertrokken bent, dan is het een supermachientje!

Leave a Reply

