Wie weet kunt u hetzelfde maken?!?

Ooit nam ik mij voor om in 2014 iedere maand iets voor een volwassene te maken! Januari & februari werden gehaald. Maar op 31 maart was er nog helemaal niks… 
Ik kreeg dan ook licht jeukende handjes en ging alsnog aan de slag. Een simpel a-lijnrokje voor mezelf! Nog beter: een rokje voor luizwammen zoals ik. A-lijntje met boordband! Kortdurend project, ideaal om de deadline te halen… 
Mijn overlock werkte echter niet mee. Het stiksel kwam los en langs de goede kant van de stof zag je het stiksel super goed. Machine hernieuw inrijgen, dacht ik… Maar niks, nougabollen verbetering! Dus ik dacht weer en zocht hulp. Maar het lukte nog steeds niet. Tot ik besefte dat al mijn instellingen nog op rolzoom stonden… *Oepsiedoepsie*
Na het hele overlockgedoe zat het rokje in een wip in elkaar! Net voor middernacht kon ik hem showen aan manlief, die het best ok vond. Wat vinden jullie? 
Foto’s van jezelf nemen is niet alles dus het is niet echt professioneel maar het toont dat het luizwammenrokje draagbaar is. Ideaal voor het werk en bijgevolg vandaag al aan… 
Het stofje is één van mijn favorieten uit de collectie van Timeless Treasures. Ik haalde het uit onze eigen voorraad. De boordband maakte ik uit een stukje rode tricot. 
Wilt u ook met dit stofje aan de slag? Of misschien wel met een ander? Rep je dan naar de blog van Noddy & Larabella want zij geeft een waardebon van Liesellove weg omdat haar blog verjaart! En wie zegt nu neen tegen gratis stofjes? 

Stoffen:

21 thoughts on “Wie weet kunt u hetzelfde maken?!?

  1. Heel mooi ! Lijkt me ook haalbaar voor een beginneling zoals ik… Daarom mijn vraag waar ik het patroon kan vinden

  2. Bij zo'n eenvoudige rokjes maakt de stof alles hé! Supermooi. Ik wil er hier enkele knippen voor de mini's. Geen overlock hier, maar ik vermoed dat het ook met een gewone naaimachine heerlijk bandwerk wordt. De tutorial op de blog van Elisanna lijkt me ook heel eenvoudig te volgen.

Leave a Reply

