Blind, echt blind…

U kunt het al raden, waar deze blogpost over gaat. Of toch niet? 
Alvast over een deeltje: de blinde rits! 
Sinds kort heb ik eindelijk een blinde-rits-voet voor op mijn Pfaff-machine!
Mijn universele paste er niet op dus sinds de komst van mevrouw Pfaff,
 naaide ik altijd ritsen in met flapjes!
Maar dat is nu verleden tijd… 
Gisteren ging ik aan de slag met het boek Stof-voor-durf-het-zelvers!
Een jurk, niet voor Axelle, maar als cadeautje!
Deadline: 1 mei! 
We waren er dus op tijd bij… 
Ik deed er geen lintje bij, wegens geen bijpassend in voorraad. Ik ben echter wel helemaal fan van de twee voorpanden. Maakt het net iets meer af dan een gewoon A-lijn-jurkje!

De foto’s werden in een serieus tempo genomen. 
Slechts nu valt me op dat strijken nog altijd niet mijn ding is.

Ik koos voor deze zomerse print van Michael Miller en gebruikte een rood katoentjes als voering! 

En de blinde rits, die is blind… *trots*

Het maken van dit jurkje ging alsof ik nooit iets anders heb gedaan. 
Eigen verstand in combi met de duidelijke uitleg van de ander…
En de ontvangster van het cadeautje was blij, heel blij… 
Alleen, ze wou niet passen, ah nee want er stond een springkasteel… 😉
17 thoughts on “Blind, echt blind…

  1. Wat een mooie stofje voor een heel mooi jurkje. En wat is die rits mooi gelukt. Jammer dat de jarige het niet heel even wilde passen. Maar ga er van uit dat je dat vast nog wel gaat zien.
    Knap naaiwerk hoor.
    groetjes Danny

  2. grappig, ik ken het vreugde gevoel,
    dat ging mijn volgende blogberichtje ook zijn :-),
    lang leve een blinde rits en lang leve de glimlach van de ontvanger,
    zus 3

Leave a Reply

