Een leven zonder internet…

Waar we dezer dagen ook nog maar gaan of staan,
er is meestal de zekerheid van internet…
Bij het inchecken in een hotel vragen we tegelijk de Wifi-code,
Op trein, tram, bus checken we onze mailtjes via 3G, 
Vrienden en familie genieten mee van onze vakantie via Instragram. 
Internet, trouwe vriend: altijd & overal!!!
Of toch niet… ?!?
Zouden we niet een beetje verslaafd zijn?
Want wie kan het zich nog voorstellen: functioneren zonder internet, smart phones, Ipad’s etc? 
Ik beken schuld…
Ik kan niet meer zonder, 
krijg zelfs lichtjes stress als het niet naar behoren werkt, 
dat internetgedoe!
Zo als de afgelopen dagen.
Internet laat ons zo nu en dan in de steek… 
Dan krijgen we gigantisch, ambetante schermpjes met vraag naar codes en weet ik veel wat nog allemaal. 
Ik krijg er het helemaal van…
Maar vooral: social media & mailtjes bekijken kan niet meer en oh ja, redelijk belangrijk: een webshop runnen gaat dan ook behoorlijk moeizaam!
U begrijpt mijn stressaanval wel zeker? 
‘t Werkt nog altijd niet zoals het moet… 
Zo kunnen we niet printen (handig hé een printer via Wifi.)
Bloggen kunnen we gelukkig wel… 😉
Door ons niet zo vlot lopend internet bedacht ik me plots wel:
“Ik heb een probleem.” 

Een internet – “verslaving”
Oh boy… hoe lossen we dat op met een te runnen webshop? 
Tips, adviezen? 😉 
Of heel herkenbaar langs uwe kant? 
Let me know… 😉 
En alvast een oproep naar mijn liefste internetprovider: los uw probleem op, dan is het mijne ook opgelost! Liesellove zal u eeuwig dankbaar zijn! 
😉 
13 thoughts on “Een leven zonder internet…

  1. Haha een oplossing heb ik niet maar wel heel herkenbaar. Sinds ik zwanger thuis zat is het internet bijna mijn leven geworden! Mijn GSM was al 6j oud en ik wou HELEMAAL geen nieuwe, dat heb ik niet nodig tot ik er vorige week een cadeau kreeg… Nu zit ik al de hele week fb en mails en … te checken via gsm , het zal er dus zeker niet op beteren! Alhoewel het ook op mijn zenuwen kan werken: mensen die hun hele leven op fb gooien, de spelletjesverzoeken,… Altijd & overal bereikbaar zijn ( of de verwachting van anderen dat je dat bent!) begint me de keel uit te hangen. Heb al enkele keren overwogen mijn fb-account te schrappen maar het is toch handig: gratis berichten, hulp vinden in groepen, interessante aanbiedingen die je enkel via sociale media krijgt en ga zo maar door! In elk geval begin ik stilaan te beseffen dat al deze zaken leuk en int

  2. Interessant zijn maar dat je op deze manier ook veel echt contact mist. We zullen zien wat de toekomst brengt maar ik denk dat al deze zaken op hun toppunt zitten en een echte hype zijn maar net als alle rages zal ook dit wel voorbij gaan, niet?!

  3. Ik heb FB en een blog….maar een gsm bezit ik niet, instagram en Twitter liet ik aan mij voorbijgaan.
    FB en bloggen bracht me al vele nieuwe vriendschappen op, virtuele en echte….dus hier een happy-addict!
    Maar zoals leg alle dingen in het leven geldt ook hier……GENIET, MAAR GENIET MET MATE….
    😦

  4. Alleen via een ouderwetse vaste pc op internet kunnen (en die dan ook nog in een uithoek van je woning zetten)?
    Wij gaan binnenkort op vakantie, zonder internet, heerlijk 'oldschool'!

  5. Het hoort bij het leven van vandaag. Ik heb nog geen negatieve ervaringen, alleen maar positieve. Maar zoals bij alles : overdaad schaadt en nadenken over wat je doet. Ik mis het als ik er niet over beschik, maar ga er niet van dood, dus zo erg is het dus allemaal niet. Op vakantie kan ik gerust zonder…..dan zijn er andere mooie dingen des levens….

  6. Ik heb daar ook last van,even kijken of er nog mail is.Eens lezen wat er op FB staat.Met mijne gsm ga ik niet op het internet want het gaat wel maar gaat heel traag.Enkel op vakantie kan ik minderen met het internet!Je bent daar niet alleen aan verslaafd 😉

  7. Heel herkenbaar. Vandaag maakte ik de lijst op van welke spullen we meenemen op verlof. De ipad werd op de lijst gezet met een vraagteken ernaast. Mijn man had zoiets van als er wifi is dan kunnen we wel online gaan. Ik had zoiets van ja handig en dan kunnen we dingen opzoeken die we daar kunnen doen en al de route opzoeken, de openingsuren, enz. Maar na het lezen van deze blog heb ik zoiets van: ' hoe deden ze dat vroeger ook alweer?' Planning thuis maken, een routekaart in de auto leggen, ter plaatse aan de mensen vragen, flyers lezen, enz. Ik denk dat we dit jaar dat internet maar eens gezellig thuis laten.

  8. Het bracht mij ook al heel wat op en dat is héél erg fijn 🙂 ik probeer er ook verstandig mee om te gaan 🙂 maar tijdens het internetprobleem bedacht ik me wel: wow… dit is toch een belangrijker deel in mijn leven dan ik zelf gedacht had

  9. hihihi ik herken me hier volledig in.Ik ben ook internetverslaafd.Het is maar op het werk dat ik mijn smartphone niet bij me heb.anders is hij altijd dicht bij mij.tijdens het naaien ligt hij naast me .zelfs in het kleinste kamerke gaat hij mee. en mijn laptop zou ik ook niet kunnen missen want deze word hier ook dagelijks aangelegd en blijft ook de hele dag aanstaan

  10. Ik heb heel bewust géén account op twitter, facebook, instagram, en géén laptop, tablet,Ipad, smartphone of gsm.
    Ik laat mezelf toe op het internet om de krant te lezen, om blogs te volgen, er inspiratie op te doen en info op te zoeken. Maar al die rest: eerlijk, ik heb niet het gevoel iets te missen. Bovendien snap ik echt niet dat mensen een fulltimejob en een gezin op een harmonieuze manier met al die social media kunnen combineren. Ik zie genoeg situaties waarbij kinderen om de volle aandacht van papa/mama smeken maar nooit krijgen want papa/mama combineert dat wel even met de tablet of smartphone. Kindje wil iets vertellen? Prima, maar papa/mama blijft intussen wel op internet surfen…
    Misschien mis ik door die bewuste keuze heel veel interessante weetjes, maar een dag is uiteindelijk maar 24 uur en ik besteed mijn vrije tijd liever aan mijn gezin en mijn hobbies. Je kunt nu eenmaal niet alles doen. Juffra Toertjes hierboven heeft een heel wijze uitspraak gedaan.
    Veel moed bij het maken van je keuze en vooral: geniet dan volop van je keuze.
    'n vrolijk groetje,
    sneksniltje

  11. Erg herkenbaar. Het scheelt als je het mobiele internet voor bepaalde apps blokkeert. (Moet ik eerlijk bekennen dat ik nu in het speelbos ben en mijn kinderen lekker aan het spelen zijn en ik de blokkering er weer af heb gehaald). Op fb vindt ik dat ik best wel dingen kan missen. Als vrienden willen dat ik iets moet weten dan kunnen ze dat ook persoonlijk doen.

    Voor de rest vind ik internet gewoon superhandig om te appen, shoppen, lezen, informatie opzoeken en de dingen die ik nog allemaal vergeet..

Leave a Reply

