I just wanna make nice things…

Soms zie ik een spreuk passeren op Pinterest en denk ik: “Op mijn lijf geschreven.” Deze moest deze week dan ook gepind worden en werd zelf waardig gevonden om over te schrijven! 
I need more time and a schedule to make more nice things!
Geen zware doordenker, laat staan zware psychologische inhoud maar wel ééntje met pure waarheid.
We maken graag schoon dingen. 
Bovendien koop ik ook graag schoon dingen aan voor de shop… 
Dus ik beken: het slapen wordt hier verwaarloosd! Soms in extreme mate met alle gevolgen van dien. Maar we gaan niet klagen over slaapgebrek want ik doe het compleet mezelf aan! 
Maar, ja er is een maar, 
Al weken (of was het nu maanden?) freak ik op het tijdsgebrek en is het chaos in mijn hoofd, want dat is vooral het gevolg van al die creatieve bezigheden en nachtelijke uitspattingen. Ik ben vré content het allemaal te kunnen doen, gelukkig met al mijn schoon maaksels en onze fantastische (al zeg ik het zelf) webshop
Maar (hier is weer de maar) het menselijk lichaam, of in ieder geval het mijne, is niet gemaakt voor nachten van gemiddeld 5 uur slaap. Ik word er dus chaotisch van (of was ik dat nu al en wordt het alleen maar versterkt?) en zou dan af en toe een beetje freakerig worden.
U denkt allicht: “Nu gaat ze vragen hoe wij dat doen.” 
Awel neen, ik ga u vertellen wat ik er aan ga doen! En dat alles door een keertje naar The Blogcademy te trekken. Zij hadden het daar over structuur en schema’s enzo en ik had het “AHA!!!’-gevoel. 
Stel u voor, ge moet daarvoor naar Amsterdam trekken en honderden euro’s uitgeven om uit te komen op structuur en schema’s. Maar het is wat het is en ook al verklaart u mij nu zot: ik had het zelf niet kunnen bedenken *ahum*
Sinds mijn terugkomst ben ik bezig met structureren, plannen en het maken van schema’s. Mijn kleine pinverslaving is een voordeel geworden. We pinnen niet alleen meer over creatieve toestanden maar ook het mapje “Organize” wordt dezer dagen gebruikt. Want werkelijk, ik ben niet de enige die daar over schrijft! 
Op de moment ben ik bezig met schema’s uit te schrijven over letterlijk alles: het huishouden, de blog, de schop, het koken, het kuisen etc. etc. etc. Alleen al dat doen brengt meer rust en structuur. “Leg alles onmiddellijk op zijn plaats” is zowaar de tip die ik momenteel het meeste uitvoer en het helpt… 
Wat het me verder zal opbrengen hoort u wel… ooit eens… maar volgens mijn schema moet ik nu dringend iets anders gaan doen… 😉 
Bron: Foto 1 & Foto 2
13 thoughts on “I just wanna make nice things…

  1. Hele herkenbare en mooi verwoorde situatie.
    Bij mij help deze quote : handle each paper only once
    dat vermindert de rekeningen en formulierenhoop onmiddelijk en geeft rust omdat alles op tijd betaald wordt.
    Liefs!

  2. Klinkt heel herkenbaar :-). Lijstjes helpen wel maar als je soms zo moe loopt, kom je er niet aan toe eh :-). Bij mij helpt het ook om alles 'onmiddellijk' te proberen doen – als niet te veel uitstellen. Maarja… soms makkelijker gezegd dan gedaan 😉

  3. Bij mij opende het boek Aan de slag met de huishoudcoach van Els Jacobs een paar jaar geleden mijn ogen.
    En ik hanteer de principes nog steeds zo veel mogelijk, maar soms…..
    Door alle creativiteit ontstaan er overal van die hoekjes….
    Dan pak ik mezelf weer eens aan en zie ik dat het weer zo op orde is en dat werkt door in mijn hoofd, zo fijn.
    Maar nu weer op naar wat klussen en taken.

  4. Sinds ik aan het naaien ben en een eigen blogje heb vliegt de tijd ook sneller bij mij.Heb sinds deze middag verlof en kijk er naar uit om zondag eens wat langer te kunnen blijven liggen.Ik probeer al maanden/jaren om mijn huisgenoten ook alles op hun plaats te laten leggen maar voorlopig ben ik de enige die dat doet 😉

  5. Op het werk werk ik al jaren met lijstjes en dat werkt super. Kslaag er alleen niet in dat thuis te doen. Maar ik ben al enkele dagen bezig dat ook te proberen. Ik ga je pinterestbord zeker eens bekijken voor inspiratie.
    Ik hoop dat het je lukt wat meer rust te creeeren. En niet vergete : ook regelmatig me time inplannen 🙂

  6. Ik heb ook 'grote vakantie' en verschiet ervan hoe weinig ik heb kunnen naaien. De vakantiedagen vliegen voorbij. Wat er wel onder de naaimachine vandaan kwam was een June kleed uit een stofje gekocht tijdens je garageverkoop. Het resultaat is te bewonderen op mijn blog: me-timebyseija.blogspot.
    Nog veel lijstjesmaakplezier. Ik doe ook mee op de nieuwe smartphone die ik heb gekocht in de hoop dat het helderheid brengt in mijn hoofd.

  7. Herkenning! Ben pas net begonnen met bloggen, dus daar valt de chaos nog mee, maar heb op mijn werk en prive veel gehad aan het boek 'getting things done' (of misschien dat ik ondertussen toch al gestructureerder geworden ben dat het bloggen wat minder chaos oplevert ;)) keyword is in ieder geval consequent blijven VOLHOUDEN! Succes met ordenen, structuren en je schema's in ieder geval!

Leave a Reply

