Als we een uurtje op overschot hebben…

Eenvoudig en simpel, daar houden we wel van. 
Soms is er geen tijd om ingewikkelde patronen uit te dokteren, nieuwe patronen uit te tekenen of ingewikkelde werkbeschrijvingen  te begrijpen. 
De goesting om te naaien zit meestal niet ver weg, 
Maar tijd is kostbaar. 
Daarom dankbaar voor patronen die me goed afgaan en slechts een uurtje tijd vragen. 
De Harlequin uit “La Maison Victor.”

Eenvoud siert, 
Perfect patroon om dit prachtige herfststofje tot zijn recht te laten komen. 

Het prachtige herfsttafereel werd gecombineerd met een zwart katoenen stofje
Inderdaad, dit kleedje is volledig gemaakt uit katoen, zonder gebruik van een rits. 


Hals- en armsgaten werden afgewerkt met paspel. 
Perfecte oplossing voor een patroon waarvan het beleg toch niet dat is! 

Stof: 

Patroon:
Harlequin uit La Maison Victor (editie 1, 2013) 
56 thoughts on “Als we een uurtje op overschot hebben…

  1. benieuwd hoe de afwerking met paspel is dan. Geen beleg?
    Ik ga mij er ook nog een maken. De vorige was heel geslaagd meer met beleg en paspel om af te werken.

  2. heel mooi Lies!! En ja, hoe krijg je die jurk dan aan, zo zonder rits?? En hoe werk je de randen dan af, als je een paspel gebruikt maar geen beleg? zit je dan met een blote paspelrand aan de binnenkant? Dat kriebelt toch? Foto? 🙂

  3. het is te zeggen een uurtje op overschot: de slaapuurtjes korten tegenwoordig veel in 😉 en ik moest het patroon niet meer uittekenen, scheelt veel (en ik heb een overlock) 😉

  4. Ik heb zojuist het patroon besteld en zou graag weten hoeveel stof ik nodig heb, zodat ik het stof kan bestellen in je webshop. Alvast bedankt!

  5. Ik had van het paneel net geen meter nodig om een mooi landschap te hebben 🙂 het effen stofje daar gebruikte ik (ongeveer75 cm voor maar alles hangt af van de maat (tip: meet eens hoe breed je ongeveer bent op je breedste punt, dan weet je ongeveer hoe breed je moet gaan 🙂

Leave a Reply

