Op en top vrouw met leer en goud!

Al tijden terug kwam dit paneeltje bij ons binnen. Ik was verliefd, op slag! Alleen had ik geen enkel idee wat ermee te maken. 
Met het maken van herfstjurk wist ik het echter: dit paneel, met subtiele gouden toetsen, is perfect voor de Harlequin jurk! Dit weekend werd hij dan ook genaaid, wederom volledig in katoen, met zwart achterpand en paspelafwerking. 
Door de gouden accenten vind ik deze jurk perfect voor de feestdagen dus beste familie en vrienden: u weet wat ik op 24 december en 31 december zal dragen! 
De Roxie Legging uit La Maison Victor lag hier ook al even in de kast te blinken. Bij het aantrekken van de jurk schoot hij plots in mijn gedachten. Zeg nu zelf: goud en leer… dat maakt een vrouw op en top vrouw! 

La Maison Victor dankbaar voor deze twee patronen! 
De Harlequin & de Roxie Legging zitten zo in elkaar en je hebt werkelijk een prachtig resultaat!

De jurk, de legging, de schoenen… het is de perfecte match!
So it makes me happy!!!

En afgezien van de gebruinde “Birckenstock”-voeten ben ik reuzeblij dat ik nog eens mijn killer heels aan kan! 😉 

Stof:
– Roxie Legging: zwart leer bij Liesellove
Patronen: 
– Roxie Legging & Harlequin uit La Maison Victor
32 thoughts on “Op en top vrouw met leer en goud!

  1. Ik heb ook een kleedje met kraanvogels. Toen onze pleegzoon eind augustus betrokken werd in een zwaar verkeersongeval en hij in coma lag, dacht ik aan het verhaal van de 1000 kraanvogels. Ik vertel dat verhaal elk jaar in de klas over het meisje Sadako Sasiki, die 1000 kraanvogels wil vouwen, samen met haar vriendjes, om haar wens te vervullen : genezen van leukemie en haar sportcarrière voortzetten. Ik ben er nog nooit in geslaagd om ze te vouwen.
    Maar toen dacht ik plots aan dat stofje dat ik bij jou gekocht had en besloot ik er een jurkje mee te maken met de vurige wens dat hij beter zou worden. Later veranderde die wens in : zo kan hij niet verder leven. Ga maar, jongen.
    Een paar dagen nadien is hijj overleden. Maar het jurkje zal mij altijd aan hem doen denken. Ik heb het gewassen en het hangt nog niet in de kast. Misschien draag ik het ook als het eens feest is, want dan is hij ook een beetje aanwezig. Hoewel hij al een tijdje niet meer bij ons woonde, kwam hij graag nog eens langs als er feest was. Hij was een stille genieter en bleef altijd nog wat “hangen” om te kunnen babbelen met ons. Zo ook de week voor het ongeval. En er is daar één foto getrokken, door één van onze kleinzoons, met het tablet van zijn mama en papa. Gelukkig !
    Ik ben wat ronder en het paneeltje past jou beter dan mij, maar op de kapstok is het mijne ook een pareltje. Veel plezier op de komende feesten. Geniet maar veel en maak massa's foto's. Dat is een les die ik geleerd heb.

  2. Ik word van je verhaal stil… ik ken het verhaal van de kraanvogels… mss gaat het niet om genezen maar om sterkte en kracht vinden en soms is sterkte en kracht vinden ook gelijk aan moeilijke beslissingen moeten nemen! Ik hoop dat je het kleedje ooit durft aantrekken, dat je het met fierheid draagt en dat je jongen zo nog een beetje dichter bij je is! x

  3. een mooie outfit,
    ben niet zo'n fan van zelfgemaakte leggings (trauma uit de kinderjaren) maar bij deze denk ik toch mmmmm misschien toch maar eens proberen 🙂
    zus 3

Leave a Reply

